نقد و بررسی فیلم The Witches 2020

نقد و بررسی فیلم The Witches 2020

19 آبان 1399
۰ 447 بازدید

رابرت زمیکس کارگردان آثار معروفی همچون “فارست گامپ” و “پرواز” که توانستند نامزدی جایزه اسکار را برای او به همراه داشت باشند، حالا با فیلم جدید خود به نام جادوگران مورد انتقاد بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است. در این فیلم ستارگانی همچون آنا هاتوی، اوکتاویا اسپنسر بازی می کنند. این فیلم داستان پسر جوانی را به تصویر می‌کشد که در سال ۱۹۶۷ به همراه مادربزرگش به شهر دورافتاده‌ای در آلاباما نقل مکان می‌کند. پسرک و مادربزرگش در آنجا خود را در مقابل جادوگرانی به رهبری جادوگر اعظم می‌بینند که می‌خواهد بچه‌های شهر را به موش تبدیل کند.

شما می توانید فیلم جادوگران را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم The Witches 2020

 

گیلرمو دل تورو نویسنده و کارگردان مکزیکی تبار یکی از ایده یابان فیلم نامه بوده است. فیلم نامه بینندگان را با واقعیت اساسی داستان که در زیر می آید آشنا می کند: “جادوگران واقعی هستند!” او در این فیلم سعی دارد نشان دهد که جادوگرانی که ما در فیلم های علمی تخیلی با چهر های عجیب و غریب به یاد داریم وجود ندارد و در عوض جادوگرانی وجود دارند که چهره عمومی شان همانند دیگران است اما در باطن چیز دیگری هستند. آنها در حقیقت سایه های این دنیا را محکم می کنند و از هیچ چیز دیگری به جز کودکان متنفر نیستند. هدف آنها از بین بردن هرچه بیشتر بچه ها است، و راوی ما این را می داند زیرا او شخصاً با شخص جادوگر بزرگ بزرگ برخورد شخصی داشته و قصد دارد در مورد آن به شما بگوید.

 

نقد و بررسی فیلم The Witches 2020

 

قهرمان ما چارلی (جاهزیر برونو) در دوران کودکی ، در اثر یک تصادف اتومبیل پدر و مادرش را از دست داد و برای ادامه زندگی نزد مادربزرگش آگاتا (اوکتاویا اسپنسر) فرستاده شد. یک تغییر اساسی در مورد منبع اصلی در اینجا نه تنها انتقال عملکرد آن حوضچه به آلاباما در اواخر دهه ۱۹۶۰ بلکه افزودن زیرمجموعه ای از روابط نژادی جنوب در آن دوران است. داستان از آنجایی شروع می شود که چارلی و آگاتا در عملی که اتفاق می افتد که به طریقی متفاوت ، تحت سلطه جادوگران  قرار می گیرند.

چارلی که پسر باهوشی است متوجه می شود این جادوگرانی هستند که بچه های را به حیوانات تبدیل می کنند و این موضوع را به مادر بزرگش می گوید، در حالی که مادر بزرگ حرف او را در ابتدا باور نمی کند.  چارلی در مورد جزئیات بیشتر در مورد تاریخچه جادوگران توضیح می دهد که دوست کودکی او سالها توسط یکی از آنها به مرغ تبدیل شده است. تصویر یک کودک که تبدیل به یک پرنده غول پیکر شده است بقیه بچه های آن را شهر را می ترساند. جادوگران همچنین واقعیت های بصری خود را با دستکش برای پوشاندن چنگال ، پاهای عجیب ، لبخندی که فکش را به حدی ترسناک باز می کند مخفی نگه می دارند. این گریم های عجیب در بازیگری همچون آنا هاتاوی یکی از بحث برانگیز ترین موضوعات در فیلم های اکران شده در سال ۲۰۲۰ بوده است.

 

چرا فیلم با انتقادات زیادی رو به رو شد؟

گریم های عجیب و غریب جادوگران در این فیلم مورد هجوم معلولین قرار گرفت اما چرا؟ در این فیلم جادوگر اصلی دارای دست هایی است که به ظاهر گویا شبیه معلولین است. اینکه چرا ظاهر یک جادوگر پلید در فیلم باید شبیه معلولین باشد باعث شد تا جنجالی رسانه ای علیه این فیلم به وجود آید. در پی این جنجال رسانه ای شبکه HBO MAX که این فیلم را پخش کرده بود به همراه تهیه کنندگان و بازیگر اصلی فیلم از جامعه معلولین بابت سوتفاهم های پیش آمده عذر خواهی کردند.

 

نقاط ضعف فیلم جادوگران چیست؟

“جادوگران” فاقد بهترین جهان سازی و عمق برای جذب بیننده هستند و زمکیس نمی تواند به خوبی بفهمد که چگونه این داستان را غنی تر کند. نیمه اول فیلم از نظر فیلم برداری و طراحی صحنه و لباس فوق العاده ظریف است، مخصوصاً وقتی با افشاگری ها و برتری فنی آن سکانس مرکزی فوق الذکر مقایسه شود. یک قسمت جالب در بالکن و دیگری در آشپزخانه وجود دارد ، اما فیلم هرگز ، حتی در مرحله نهایی ، به آن تنش اصلی دست نمی یابد با این حال ، درست مثل افرادی که در سال ۱۹۹۰ با فیلم های خوب زمیکس بزرگ شده اند ، بچه ها امروزی هم می توانند با این فیلم هیجان زده شوند. ایده نقش منفی جادوگران و کار های شیطانی ای که انجام می دهند همیشه طرفداران خاص خودش را دارد اما به دلیل تعداد بسیار زیادی از فیلم های هالیوودی که موضوع اصلی شان بدین صورت بوده است کار برای افرادی که می خواهد با این موضوع فیلم بسازند سخت شده زیرا تمام جوانب این موضوع قبلا توسط کارگردانان برجسته ای روایت شده است.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(