نقد و بررسی فیلم Another Round 2020

نقد و بررسی فیلم Another Round 2020

21 بهمن 1399
۰ 392 بازدید

چهار دوست که معلم دبیرستان هستند یک تئوری را به آزمایش می گذارند، اما این آزمایش تبدیل به آزمایشی بزرگ برای زندگی شان تبدیل می شود. بر اساس این اعتقاد که بدن انسان با میزان الکل بسیار پایین متولد می شود ، آنها تلاش می کنند ۰.۰۵ از الکل خونشان را همیشه حفظ کنند و هر روز را به مستی بگذرانند. آنها قوانینی تعیین می کنند که شامل این است که فقط در ساعات کاری می توانند الکل بنوشند (بله ، به عنوان معلم). ایدئولوژی آن ها این است که با نوشیدن الکل  استرس و تنش را از خود دور کنند. به درجات مختلف ، هر چهار مرد در شرایطی زندگی می کنند که می توان آن را بحران میانسالی نامید ، و از زندگی روزمره به عنوان معلم ناراضی هستند ، اما این مارتین (مدس میکلسن) است که با تنش های بیشتری رو به رو میشود. او اشتیاق خود را برای تدریس در کلاس تاریخ از دست داده است ، از خانواده خود فاصله گرفته و با همسرش رابطه خوبی ندارد. این آزمایش اجتماعی او را به روشی نسبتاً قابل پیش بینی از حالت طبیعی خارج می کند.

شما می توانید فیلم یک دور دیگر را به صورت رایگان در مووینه دانلود و یا به صورت آنلاین تماشا کنید:دانلود فیلم Another Round 2020

 

نقد و بررسی فیلم Another Round 2020

 

اندکی پس از شروع آزمایش ، وینتربرگ صحنه ای را در کلاس مارتین ایجاد می کند، مدس میکلسن که پیش از این معلمی بود که بچه ها هیچ اشتیاقی به کلاسش نداشتند حالا  کلاس را به گونه ای می چرخاند که همه دانش آموزان غافل گیر می شوند. او آنها را درگیر مکالمه پر جنب و جوش و روش های جدید برای مطالعه کتاب تاریخ می کند. آنچه در این صحنه درخشان است این است که چطور وینتربرگ و فیلمبردار استورلا براندت گروولن این احساس اندکی لرزان را که فقط بعد از یک یا دو نوشیدنی برداشت می کنند. مارتین در هیچ نقطه ای نزدیک به سیاه نمایی یا انجام کارهای شرم آور نیست ، اما دوربین کمی ناپایدار برای گرفتن نمای نزدیک وارد می شود و سپس دوباره به روشی زندگی نابسامان او را نشان می دهد.

 

همکاران مارتین (توماس بو لارسن ، مگنوس میلانگ ، و لارس رانته ) حداقل در ابتدای این آزمایش موفقیت مشابهی کسب می کنند و بعد از آشامیدن نوشیدنی سرزنده تر از قبل روزگار می گذرانند. یک معلم موسیقی دانش آموزان خود را تشویق می کند که بیشتر با قلب و روح خود آواز بخوانند. یک معلم فلسفه یکی از دانش آموزان خود را با اشتیاق بیشتر هدایت می کند. سپس گروه چهارگانه شروع به تغییر شرایط آزمایش می کند ، که همه می دانند ایده بدی است. اگر ۰.۰۵٪ برای مارتین آنقدر خوب کار می کند که حتی در حالت هوشیاری هم احساس بهتری دارد ، شاید باید الکل بیشتری بنوشند؟ در همین زمان همه چیز فرو می پاشد و کم کم میزان الکل مصرفی شان را چند برابر می کند تا لذت های بیشتری را تجربه کنند اما همه چیز آنطور که آنان می خواهند پیش نمی رود.

 

 

نقد و بررسی فیلم Another Round 2020

 

یک دور دیگروقتی به یک معظل فردی تبدیل شود و در این میان نکات فلسفی زیادی را بیان می کند. این آزمایش به طور متفاوتی بر روی هر چهار معلم تأثیر می گذارد و همه می دانند که یک شب مست همراه با صبح خماری است و همین موضوع آزار دهنده موجب اختلاف میان خانواده های آن ها می شود. این علم ها تمام تلاششان را می کنند تا روند زندگی شان را بهبود ببخشند و غافل از این هستند که خوشی زودگذرشان تمام می شود و اتفاقات تلخی برایشان می افتد.

 

میان فیلم “یک دور دیگر” ، جایی که معلم ها آزمایش خود را بر اساس نتایج تغییر می دهند ، وینتربرگ در این بخش فیلم از کلیشه پرهیز می کند ، بیشتر به خاطر انتخاب بازیگر مرد محبوب خود (مدس میکلسن) یک بازیگر واقعی و باهوش است در عین حال کاملاً واقع بینانه و در همان لحظه احساس بازی می کند. او در یک فیلم حتی یک پلان خراب ندارد و در طول فیلم به همان شکلی که وینتربرگ می خواهد پیش می رود.

 

نقد و بررسی فیلم Another Round 2020

 

اگر فیلم قبلی کارگردان مشهور دانمارکی آقای توماس وینتربرگ را ندیده اید پیشنهاد می کنیم حتما به تماشای ان بنشینید. فیلم برنده اسکار THE HUNT یکی از بهترین و عمیق ترین فیلم های دهه اخیر بوده است که با نگاهی تازه به معظلات و مشکلات اجتماعی نکات جالب توجهی را بیان می کند.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(