12 فیلم برتر دهه 2000 برای تماشا

۱۲ فیلم برتر دهه ۲۰۰۰ برای تماشا

24 آذر 1399
۰ 710 بازدید

دهه ۲۰۰۰ پر از فیلم های خلاقانه و نوآورانه ای بود که توانست الگو مناسبی برای دهه های بعدی باشد. بسیاری از ما در این شرایط همه گیری ویروس کرونا تنها سرگرمی مان فیلم دیدن شده است و ما در این بخش از مقالات موونیه نگاهی داریم به بهترین فیلم های سال ۲۰۰۰ که میتواند حس و حال متفاوتی را برای شما ایجاد کند.

دهه اول قرن بیست و یکم با داشتن فیلم های عالی در ذهن ها ماندگار شده است. در اینجا دوازده مورد از بهترین ها مورد بررسی قرار گرفته اند:

 

Punch Drunk Love 2002   عشق مست

این فیلم منتشر شده از کارگردان صاحب سبک یعنی پل توماس اندرسون بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت  ، آدام سندلر بازی درخشانی در این فیلم می کند که هیچ یک از ما واقعاً فکر نمی کردیم. وی در این فیلم باری ایگان را بازی کرد ، نقشی که از بازیگر می خواهد در عوض رفتار احمقانه معمول خود جدی و درون گرا باشد  و تبدیل به نقطه کانونی در یک فیلم پیچیده شد که به زیبایی فیلمبرداری شده و لحظات درخشانی از شوخ طبعی دارد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: بری ایگان (سندلر) مرد جوانی است که در ارتباط برقرار کردن با دیگران مشکل دارد و با وجود چند تایی خواهر، این ناشی گری در ارتباط با زنان پیرامونش بیش تر هم می شود. تا این که یک روز، یکی از خواهرانش او را با «لنا» (واتسن) آشنا می کند.

 

12 فیلم برتر دهه 2000 برای تماشا

 

Gangs of New York 2002    دار و دسته نیویورکی ها

این فیلم تمام ویژگی های برجسته اسکورسیزی را دارد ، از خشونت و خیانت گرفته تا نژادپرستی و دیدگاه مهاجر آمریکایی. با اجرای بی نظیر لئوناردو دی کاپریو و دانیل دی لوئیس ، این فیلم دارای لحظات فوق العاده ای است ، صحنه و طراحی قابل توجه و نگاه پر از جنبه آزمایش آمریکایی است که به نظر می رسد برای امروز بسیار جذاب است. در خلاصه داستان فیلم آمده بیل کاتینگ قصاب سر دسته آمریکاییها، حریف ایرلندی خود کشیش والن را که سردسته گروهی ایرلندی به نام خرگوشهای مرده است میکشد و آمریکاییها پیروز میشوند. بعد از گذشت شانزده سال پسر کشیش، آمستردام به نیویورک باز میگردد تا از بیل به خاطر مرگ پدرش انتقام بگیرد.

 

The Royal Tenenbaums 2001   خانواده اشرافی تننبام

یکی از بزرگترین فیلمهای وس ​​اندرسون در سال ۲۰۰۱ به سینماها آمد. Royal Tenenbaums دارای بازیگران تمام ستاره ای از جمله گوئینت پالترو و جین هکمن و موسیقی متن فوق العاده و توجه هوشمندانه اندرسون به جزئیات است. مدت هاست که درام خانوادگی الهام بخش انواع آثار هنری است اما این فیلم روایت شده توسط الک بالدوین از لحاظ توانایی در به هم پیوستن بسیاری از احساسات و شخصیت های متمایز بی نظیر است. در خلاصه داستان فیلم آمده سه اعجوبه که هر کدام در زمینه‌ای متفاوت نابغه‌اند، بهمراه خانواده در یک خانه زندگی می کنند. پدرشان هم که مدت‌ها پیش ترکشان کرده، اکنون بازگشته است تا مسائل را روبه راه کند .

 

 Sideways 2004  راه های فرعی

بهترین لحظات فیلم شامل تاریک تر و صادقانه تری سکانس ها در مورد مضامین مانند خیانت و مرگ است. پل جیاماتی چیزی درخشان ندارد ، ترکیبی کامل از هوش و خود کم بینی. این فیلم موفق شد در ۵ رشته کاندیدای جایزه اسکار شود و از آن میان جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را از آنِ خود کند. «مایلز» (جیاماتی) معلم و نویسنده ناموفقی است. «جک» (چرچ) نیز دوستی صمیمی است که «مایلز» او را از دوران دانشجویی می شناسد.

 

Up 2009   بالا

مسلماً بهترین این انیمیشنی که همه ما در دهه اخیر دیده ایم . انیمیشنی بسیار خلاقانه و با مونتاژهایی کاملاً لمس کننده است که نمی توانید گاها جلو اشکتان را در لحظات احساسی اش بگیرید. این انیمیشن خط داستانی کاملاً پیچیده پیکسار را به عنوان پادشاه قلمرو انیمیشن تقویت کرد. ماجرای دو پسر و دختری که تا سال ها کنار هم عاشقانه زندگی می کنند و آرزو هایشان را میچینند اما در هنگام پیری یکی از این زوج به دلیل بیماری جانش را از دست می دهد اما این پیر مرد بامزه باید راهی برای رسیدن به آرزو های همسرش پیدا کند.

 

12 فیلم برتر دهه 2000 برای تماشا

 

No Country for Old Men 2007 جایی برای پیر مردها نیست

این فیلم کلاسیک برادران کوئن در سال ۲۰۰۷ جایزه بهترین فیلم را به خانه خود برد. این فیلم با اجرا و بازی برجسته، خاویر باردم بازیگر اسپانیایی درخشش دیگری پیدا کرد. این فیلم به طرز دلهره آور و شگفت انگیزی خوب است.

 

Bowling for Columbine 2002   بولینگ برای کلمباین

مشهورترین مستند مایکل مور در زمینه تیراندازی در مدارس است ، موضوعی که آمریکایی ها به خوبی درکش می کنند. این فیلم که در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است ، در فرهنگ اسلحه غوطه ور می شود  و در آن تاریخها و جنبه های تجاری مختلف ارائه می شود. سخت است که تماشا کنید اما با این وجود مشاهده آن ضروری است. مایکل مور فیلم ساز ریشه های قتل ها و خشونت های بی هدف را در امریکا مورد بررسی قرار می دهد.

 

Adaptation 2002   تطبیق

سال ۲۰۰۲ به وضوح سال خوبی برای دنیای سینما بود. این فیلم مشترک اسپایک جونزه که توسط چارلی کافمن بی نظیر نوشته شده است ، بازی های خیره کننده ای از نیکلاس کیج ، مریل استریپ و کریس کوپر دارد. تقاطع کاراکترهای بسیار قابل تأمل است و نحوه به تصویر کشیدن روستاهای فلوریدا هم عاشقانه و هم عرفانی است. فیلم از سکانس فیلم‌برداری فیلم جان مالکوویچ بودن ۱۹۹۹ شروع می‌شود که در آن «چارلی کافمن» (نیکولاس کیج) افسرده مهلت کمی برای تحویل فیلم‌نامه اقتباسی دزد ارکیده به شرکت کلمبیا پیکچرز دارد. در مقابل چارلی افسرده برادر دوقلوی سرزنده او، «دونالد»، است که در نظر دارد به تأسی از چارلی شروع به نوشتن فیلم‌نامه کند.

 

12 فیلم برتر دهه 2000 برای تماشا

 

Memento 2000   یادآوری

این اثر کلاسیک کریستوفر نولان ، یک قطعه فلسفی و پر از شگفتی است. این یک درس عدم پیوستگی است ، از زمان شروع فیلم، زمان چندین مرتبه از ریتم خارج می شود. لئونارد یک مأمور بازرسی شرکت بیمه است که پس از کشته شدن عضو خانواده‌اش به دنبال پیدا کردن قاتلین اوست. حافظه‌ی او در اثر وارد شدن ضربه‌ای مهلک به سرش آسیب دیده است. پس از این اتفاق، زندگی او به هم می‌ریزد زیرا هر روز حافظه‌ی کوتاه مدت خود را از دست می‌دهد و بنابراین مجبور به کنار گذاشتن کارش می‌شود. او تصمیم گرفته.

 

Kill Bill 2003   بیل را بکش

بیل را بکشید ، بلافاصله فرهنگ سامورایی را به سبک راک ستاره ای که در اطراف اوما تورمن ساخته شده بود ، دوباره بازسازی می کند. این فیلم دارای پیزاز ، صحنه های مبارزه عالی است. بئاتریس کیدو به راهش برای انتقام گیری از رئیس سابقش «بیل» و دو عضو باقی مانده از گروهی که چهار سال پیش به او خیانت کردند ، ادامه می دهد.

 

Ray 2004    ری

این  فیلم بیوگرافی ۲۰۰۴ ، زندگی قابل توجه ری چارلز را نشان می دهد ، بازیگران این فیلم جیمی فاکس و کری واشنگتن بودند. پوشش سه دهه از زندگی نمادین پیانو کار کمی نیست اما فیلم این کار را بدون زحمت انجام می دهد. با توجه به روند اخیر فیلم های مبتنی بر موسیقی (Rocketman ، Bohemian Rhapsody و غیره) تقریباً از زمان خود جلوتر بود.

 

12 فیلم برتر دهه 2000 برای تماشا

 

Amélie 2001  امیلی

یکی از تخیلی ترین فیلمهای محبوب دهه ، امیلی یک درام  فرانسوی است که هر رو بر محبوبیتش افزوده می شود. قهرمان اصلی این متوجه می شود که هیچ چیز به جز کمک کردن به مردم نمیتواند خوشحالش کند. اما او با اجازه دادن به ذهنش سرگردان در قلمرو شگفت انگیز و رویایی مانند ، آن تنهایی را جبران می کند.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(