10 انیمه محبوب که دیدنشان واجب است

۱۰ انیمه محبوب که دیدنشان واجب است

26 آذر 1399
۰ 1,571 بازدید

در ایالات متحده ، کارتون ها در درجه اول برای کودکان کم سن و سال ساخته شده اند. در کشور های دیگر ، انیمیشن مفهوم متفاوتی دارد، به طور خاص در ژاپن و در شرق ، طرفداران انیمه بسیار زیاد هستند. در ایالات متحده آمریکا ، علاقه مندان به کاریکاتورهای ژاپنی نیز کم نیستند  اما هنوز هم تأثیر انیمه بر مد بالا و لباس های خیابانی در آمریکا رد می شود در حالی که این موضوع به طور فاحش در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی دیده می شد. نکته جالب توجه دیگر این است که فیلم سازانی همچون کریستوفر نولان در فیلم تلقین و آرونوفسکی در فیلم مرثیه ای برای یک رؤیا با اجازه از صاحبین اثر یک انیمه همان ها سکانس ها را در فیلمشان بازسازی کردند. ما  در این بخش از مقالات مووینه می خواهیم بهترین و خلاقانه ترین فیلم های انیمه را مورد بررسی قرار دهیم.

 

Metropolis 2001

مترو پلیس با بازتفسیری از شاهکار اکسپرسیونیست آلمانی به کارگردانی فریتز لانگ از سال ۱۹۲۷ ، هشدارهای متن اصلی راجع به یک رژیم تکنو فاشیست به معنای واقعی تر از ماده منبع سیاه و سفید آن است. این انیمه که توسط کاتسوهیرو اوتومو (خالق شاهکار نهایی انیمه آکیرا) نوشته شده است ، متن اصلی را به عنوان استعاره ای از تفکیک و ظلم تصور می کند:  منظره عظیم شهری و فضای آینده نگرانه ، تحقق زیبایی از یک تخیل بسیار قدرتمند است.

 

X/1999AKA X: The Movie

Clamp یک گروه مانگای کاملاً زنانه است که به خاطر داستانهای فانتزی کاملاً رمانتیک و ظریفی که در اواسط دهه ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ در ژاپن و ایالات متحده آمریکا بسیار محبوب بودند ، شناخته می شود. این فیلم کمی از روایت کودکانه تر آنها دور است: این یک داستان آخرالزمانی درباره یک شخصیت جادویی مسیحی است که قدرت نجات یا نابودی جهان را دارد. این فیلم یک مانگای چند جلدی را در یک ساعت و چهل دقیقه فشرده کوتاه می کند. سبک طراحی باروک Clamp دست نخورده باقی مانده است ، اما با صحنه های جنگ زیبا و عجیب به افراط در اکتان بالا منتقل می شود.

 

10 انیمه محبوب که دیدنشان واجب است

 

Revolutionary Girl Utena : The Movie 1997

این انیمه یک مجموعه تلویزیونی ۲۶ قسمتی بود که در سال ۱۹۹۷ پخش شد – نوعی داستان دختر جادویی ساختارشکنی در مورد انجمن شورای دانشجویی متمایل به تخریب جهان ، پر از تصاویر آوانگارد نامفهوم کار می کند. درک درام احساسی شخصیت های اصلی گرایش جنسیتی مختلف ،شخصیت های اصلی آن دشوار و غیرممکن بود. فیلمی که از این سریال اقتباس شد ، به همان اندازه مبهم و غیرممکن زیباست. این انیمه ممکن است به عنوان یک فیلم مستقل عمل کند ، اما تصاویر کاملاً عجیب و غریب ، پیرو فرقه خشمگین فیلم را به نظرات خود جلب کرد.

 

Interstella5555

قسمت هایی از این انیمه در اواخر شب از MTV پخش می شد و این برای طرفداران انیمه بسیار خوشحال کننده بود. در این فضای کوچک انیمیشن (سنگی) اپرا به کارگردانی Kazuhisa Takenouchi ، که داستان یک گروه موسیقی پاپ بین کهکشانی است که در زمین گیر افتاده است ، تلاش می کند تا به سیاره خود بازگردد ، هیچ گفتگویی وجود ندارد. این فیلم در کل پیروزی تجربه گرایی ابتدای دهه ۹۰ و یک نمایش بصری سرگرم کننده است که از آن زمان تاکنون توسط هیچ گروه موسیقی تکرار نشده است. به هر حال: Discovery ، آلبومی که بر اساس آن ساخته شده است ، هنوز هم در نوع خود محبوب است.

 

Kaze To Ki No Uta 1987

Kaze To Ki No Uta نمونه اولیه ای از انیمه yoai است ، ژانر فرعی عاشقانه ژاپنی که عمدتاً داستان های عاشقانه مردانه جوان را به تصویر می کشد. بچه های مدرسه ای آزمایشی و آندروژنیک این OVA که به سختی یافت می شود ، زمینه را برای چندین فرهنگ در مورد خواستار جنسیتی فراهم می کند که در نهایت در ایالات متحده در میان خرده فرهنگ های عجیب محبوبیت پیدا می کند. یک فاجعه دلخراش در مرکز این فیلم خیالی وجود دارد ، اما سخت است که از داستان قهرمانانه آن به آسانی عبور کنیم.

 

Cowboy Bebop: Knockin’ On Heaven’s Door 2001

مجموعه تلویزیونی Cowboy Bebop به عنوان بهترین نمایش علمی تخیلی که تاکنون ساخته شده است ، مورد انتقاد قرار گرفت: یک برنامه نئو نوآر جنجالی در فضای خارج از منزل ، این برنامه ماجراهای یک شکارچی غیرمجاز و در عین حال انسان دوستانه ، اسپایک اشپیگل و خدمه او را دنبال می کند. این فیلم به عنوان یک داستان فرعی نیمه مستقل از سریال کار می کند (از نظر فنی بین اپیزودهای ۲۲ و ۲۳ تنظیم شده است) برای پیگیری نیازی به تماشای کل فیلم نیستید ، اما از قبل یک پیش زمینه داشته باشید بد نیست. در هر صورت ، این تقریباً یک داستان کوتاه و عالی است، پر از مضامین انیمیشن بی نقص ، دل شکستگی و فرا واقعی ایده آل برای علاقه مندان به داستان های علمی که به دنبال چرخشی هوشمندانه در ژانر فرعی وسترن هستند.

 

10 انیمه محبوب که دیدنشان واجب است

 

Perfect Blue 1997

ساتوشی کن استاد فیلم سازی پست مدرن است و می توان کل کارنامه او را به عنوان تز در مورد از دست دادن واقعیت و هویت در دنیایی که به طور فزاینده ای اسکیزوفرنیک شناخته می شود ، درک کرد. Perfect Blue مهمترین فیلم وی است: در آن ، میما کریگوئه ، ستاره پاپ در آن تلاش می کند با کنار گذاشتن گروه خود و بازیگر شدن ، کار خود را دوباره تنظیم کند – اما چه اتفاقی می افتد وقتی فیلمی که قرار است در آن بازی کند ، دنیای او را تصاحب کند؟ و آیا او تحت تعقیب است ،یا دیوانه شده؟ رمز و راز چند لایه Perfect Blue باعث الهام بخشیدن به  آرونوفسکی و چندین نویسنده دیگر آمریکایی شد .

 

Belladonna of Sadness1973

با پیش بینی چندین دهه انفجار انیمه معاصر در ایالات متحده ، بلادونا از غم و اندوه راه را برای تجربی گرایی آوانگارد در انیمیشن ژاپنی هموار کرد. فیلم در سال ۱۹۷۷ خلق شد ، اما اخیراً دوباره بازسازی و برای مخاطبان غربی باز نشر شد. یک داستان که در قرون وسطی فرانسه برگزار می شود ، بلادونا به بررسی جوانی زیبا که توسط نیروهای تاریک و شیطانی مورد حمله قرار گرفته است می پردازد. طرح خیلی مهم نیست ، بلکه هنر شگفت انگیز و نقاشی دستی است که این انیمه را به یک برجسته انیمه های تاریخ تبدیل می کند.

 

Ninja Scroll 1993

Ninja Scroll ، هم وابسته به عشق شهوانی و هم اکشن ، نمونه کاملی از انیمیشن های اوایل دهه ۹۰ است زیرا کاملا زیبا و دقیق ساخته شده است. این افسانه فوق العاده خشن به کارگردانی یوشیاکی کاواجیری داستان شمشیرباز مزدور کیباگامی جوبئی و جنگ ابدی وی علیه جنگجویان اهریمنی را که قصد سرنگونی شوگونات را دارند روایت می کند. این اقدام انیمیشن کاملاً تأثیرگذار بر تعداد بیشماری از فیلمسازان از جمله واچوفسکی بود که از آن به عنوان الهام بخش The Matrix یاد می کنند. به طور گسترده ای به عنوان توجه مردم به هنر خیره کننده انیمیشن ژاپنی در ایالات متحده و سراسر جهان شناخته شده است.

 

10 انیمه محبوب که دیدنشان واجب است

 

Spirited Away 2001

اگرچه تقریباً تمام فیلم های کارگردان هایائو میازاکی دیدنشان ضروری است ، اما انیمه شهر اشباح ربه طور خاص یکی از شاهکار های او محسوب می شود. این فیلم برنده اسکار به نوعی آلیس ژاپنی در سرزمین عجایب ، داستان دختری Chihiro را روایت می کند ، که در بزرگترین غسالخانه جهان ارواح گیر افتاده و باید راه خود را به خانه پیدا کند – اما نه قبل از ملاقات با ارواح ، اژدها و جادوگران حیله گر . علی رغم توصیف داستان کودکانه ، این یک داستان وجودی روی بحران های سنی است و تصاویر سورئال فیلم به طرز نفس گیر زیبا هستند. این انیمه به طور حتم یکی از شاهکار های نه تنها انیمه ژاپن بلکه بهترین فیلم انیمه تاریخ است.

شما می توانید انیمه شهر اشباح را به صورت کاملا رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم Spirited Away 2001

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(