نقد و بررسی فیلم The Devil All the Time2020

نقد و بررسی فیلم The Devil All the Time2020

13 مهر 1399
۰ 387 بازدید

فیلم همیشه شیطان یا شیطان تمام وقت فیلمی در ژانر درام، جنایی، هیجان انگیز است که به طور حتم یکی از بهترین فیلم های منتشر در سال ۲۰۲۰ است و میتواند با روایت داستانی فوق العاده اش تا مدت ها ذهن شمارا درگیر کند. اقتباس آنتونیو کامپوس از فیلم   The Devil All the Timاز دونالد ری پلوک یک درام بلندپروازانه است با شخصیت های پیچیده و روایت جذاب که در ۱۶ سپتامبر از شبکه نتفلیکس به نمایش در آمد. در لحظات اولیه فیلم ممکن است متوجه موضوع اصلی داستان نشوید اما به قدری نوع روایت قصه می تواند شمارا درگیر کند که حتی یک لحظه گذر زمان را احساس نکنید. عناصری که در فیلم شیطان تمام وقت کنار هم قرار گرفته اند و به مراتب به هم ارتباط پیدا می کنند بسیار هوشمندانه انتخاب شده اند و این نشان دهنده فیلم نامه بسیار پر قدرتی که برداران کامپوس آن را نوشته اند.

شما می توانید فیلم شیطان تمام وقت را به صورت کاملا رایگان در مووینه تماشا کنید:دانلود فیلم The Devil All the Time 2020

خشونت های بسیار بی رحمانه و تناقض آن با ایمان به خدا

“شیطان تمام وقت” داستانی از چندین نسل است که تحت تأثیر خشونت در قلب آمریکا قرار گرفته اند. این فیلم شرح می دهد که چگونه ایمان و شر در طول سالها موجب جنایات فجیع در آمریکا میشده است. هوشمندانه ترین عنصر فیلم به طور حتم فردی است که با فریب دادن مردان آن هارا مورد اذیت و آزار قرار می دهد و در همین حین ازآنان عکس می گیرد. صحنه های عکسبرداری یکی از مهمترین تصمیمات کامپوس بود زیرا یک استعاره از زندگی نمایشی به ظاهر خوبی است که مردم دیگر دنیا از آمریکا دارند.

داستان با روایت ساده ای از یک سرباز جنگ شروع می شود که حین سر زدن به خانواده اش زنی را می بیند و تصمیم می گیرد با او ازدواج کند. او دچار آسیب های خاصی ناشی از جنگ شده است و همین موضوع بر داستان زندگی فرزنداش تاثیر گذار است. او پس از جنگ دچار تزلزل در ایمان و اعتقاداتش شده است و این داستان زمانی که همسرش دچار بیماری سرطان می شود تشدید می شود.

پسر ویلارد آروین (مایکل بنکس رپتا) است و اولین قسمت فیلم در ۹ سالگی آروین اتفاق می افتد. مادر آروین، شارلوت (هیلی بنت) بیمار می شود و موضوعات مرز بین زندگی و مرگ و آیین های ایمان حتی به طور واضح تری روایت می شوند. ویلارد به پسرش آروین می آموزد که خشونت را با خشونت پاسخ دهد اما به او این نکته را متذکر می شود که همیشه خشونتش را کنترل کند تا در زمان مناسب آن را نشان دهد و همین موضوع نقطه عطف داستان می شود.

از همان صحنه های امیدوارکننده اولیه ، فیلمنامه کامپوس (با همکاری برادرش پائولو) به چندین داستان دیگر از افراد مرتبط با خانواده راسل تبدیل می شود ، از جمله یک پلیس فاسد به نام لی بودککر (سباستین استن) و خواهرش سندی (رایلی کیو) ، که با یک قاتل زنجیره ای به نام کارل (جیسون کلارک) ازدواج کرده است. و سپس روایت داستان به طرف آروین پیرتر (تام هالند) می آید ، او هنوز در ناکمستیف است و در تلاش برای محافظت از خواهر ناتنی خود لنورا (الیزا اسکانلن) است که متوجه می شود کشیش کلیسای آن منطقه یک آدم مفسد است.

نقد و بررسی فیلم The Devil All the Time2020

بازی شگفت انگیز رابرت پتینسون

زمانی که تریلر فیلم پخش شد، همه نگاه ها به بازی خارق العاده رابرت پتینسون بود. شاید هیچکس باورش نمیشد که ستاره فیلم  گرگ و میش بتواند چنین بازی خارق العاده ای را از خود نشان دهد. رابرت پتینسون در این فیلم کاملا غافل گیر کننده بازی می کند، او یک پدر کشیش است که نقش منفی داستان را دارد. بازی پتینسون به قدری واقعی است که هر چقدر از فیلم می گذرد و ما با ذات ناپاک کشیش مواجه می شویم حس نفرت را بیشتر و بیشتر در دلمان می اندازد و در نهایت وقتی این کشیش فاسد کشته می شود بیننده در دلش می گوید خب خدارو شکر به سزای عملش رسید .بدون آنکه احساس کنیم خب این یک فیلم است و همه این افراد بازیگر هستند ما تنها آنقدر از رفتار های این کشیش عصبی هستیم که در پایان از نابود شدنش خوشحال می شویم.

نتیجه گیری

به طور کلی در این فیلم شاهد اجراهای قدرتمند بازیگران هستیم حتی آن دسته از بازیگرانی که مدت زمان کمی به ایفای نقش می پردازند، که به طور حتم نشانه از انتخاب بازیگر بسیار خوب کارگردان فیلم است. “شیطان تمام وقت” مجموعه ای واضح از نمادهای مربوط به خشونت و مذهب در قلب کشور است. شخصیت های این فیلم شرور و بیرحم هستند و همین مورد باعث شگفتی بیننده می شود. مهارت کامپوس برای به نمایش در آوردن تاریک ترین جنبه های وضعیت انسانی خارق العاده و چشمگیر است.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(