نقد و بررسی فیلم On the Rocks 2020

نقد و بررسی فیلم On the Rocks 2020

14 آبان 1399
۰ 165 بازدید

فیلمی درام کمدی از سوفیا فورد کاپولا، دختر یکی از معروف ترین کارگردانان تاریخ سینما که توانسته اس نام خودش را به عنوان یک کارگردان مستقل به خوبی معرفی کند. سوفیا کاپولا چند فیلم در مورد رابطه پیچیده او با دنیای واقعی و افراد مشهوری ساخته است که می خواهند مرزهای انسانیت را تغییر دهند و اتفاقات را معنا بخشند. لورا (راشیدا جونز) فکر می کند دین (مارلون ویانز) همسر و پدر دو فرزندش است سعی دارد، او را فریب دهد. این ایده آنقدر لورا را به خود مشغول می کند که اورا مجبور به شروع یک ماجراجویی با یک پدر مسن اش می کند. او قصد دارد بداند آیا همسرش در حال خیانت به او است یا خیر و در این ماجراجویی اتفاقات جذاب و متفاوتی برای او می افتد. فیلم روی صخره‌ها در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱ مهر ۱۳۹۹) در جشنواره فیلم نیویورک ، به نمایش در آمد. تهیه کنندگان این فیلم را برای اکران در تاریخ ۲ اکتبر (۱۱ مهر) در سینماهای آمریکا برنامه ریزی کرده بودند اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲ آبان) در سرویس اپل تی وی پلاس به نمایش در آورند.

شما می توانید فیلم روی صخره ها  را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم On the Rocks 2020

 

این فیلم به نیم ساعت دیگر احتیاج داشت تا بتواند مفهومش را بهتر به مخاطب برساند . زمان بیشتر باعث می شود این فیلم روایتش را بهتر بفهماند. اما ، اگر می توانید فراتر از زمان ۹۰ دقیقه ای خود را صرف محروم کردن نتیجه رضایت بخش تر از این فیلم کنید، به سادگی “چیزهای زیادی برای دوست داشتن” وجود ندارد ،این فیلم جزو فیلم های برتر سوفیا فورد کاپولا نیست اما لیاقت یک فیلم متوسط و خوب برای تماشا را دارد.

لورا (راشیدا جونز) فکر می کند دین (مارلون ویانز) ، او را فریب می دهد زیرا او زمان های زیادی را نسبت به گذشته بیرون از خانه می گذارند و همین موضوع همسرش را نگران و مظطرب می کند. این ایده آنقدر لورا را به خود مشغول می کند که تبدیل به یک وسواس فکری برای او می شود. او نمی تواند کتاب خود را بنویسد ، و همین موضوع اورا بیشتر آشفته کرده است. او با پدر پیرش راهی ماجراجویی می شود تا بتواند همسرش را تحت تعقیب بگیرد و بداند او با چه کسانی رفت و  آمد دارد.

نقد و بررسی فیلم On the Rocks 2020

سبک خاص سوفیا فورد کاپولا

کاپولا چند فیلم در مورد رابطه پیچیده میان افراد یک خانواده ساخته است که می خواهند مرزهای آن را تعیین کنند (“گمشده در ترجمه” ۲۰۰۳ ، “جایی” ۲۰۱۰) ، اما این اولین فیلم است که او کمی ساده تر داستانش را روایت می کند و می گذارد اتفاقات در یک قالب کمدی بروز پیدا کنند و مشکلات انسان های بالغ در فیلم راهشان را برای شناخت و دریافت راه حل پیدا کنند.

فیلم روی صخره ها مانند یک کمدی جذاب ایتالیایی است، از کار نظارت احمقانه موری و جونز روی وایانز گرفته تا زیرنظر گرفتن یک مرد مشکوک متاهل. این یک فیلم است که به سمت مشکلات خاص ما انسان ها می رود آنجا که بحران های میان سالی شکل می گیرند و خیانت های احتمالی که ممکن از طرف زوجین در این زمان رخ دهد. موری ، با توجه به سن و سال و تجربه ای که دارد دخترش را راهنمایی می کند و سعی می کند تا پدر خوبی برای دخترش باشد. او در این مسیر سعی می کند به دخترش بفهماند او برای دیگران نباید زندگی کند و همیشه باید قوانین مسخره را بشکند تا بتواند در زندگی اش همیشه خوشحال و مستقل باشد.  احتمالا بعد از اتمام فیلم حالتان از دیدن این ماجراجویی جذاب خوب می شود و زندگی را با همه ترفند هایی که برای زمین زدن ما دارد به سخره خواهید گرفت.

در مورد  On the Rocks چیزهای زیادی برای توصیف عشق وجود دارد که به راحتی می توان تا پایان کار از آن غافل نشد. کاپولا شاید در مطالعه خود در مورد ازدواج و خانواده ای که نیاز به دفیبریلاسیون دارند، فاجعه ای پیدا نکرده است ، اما او مانهتن را شبیه به رم کرده ، زندگی خود را مانند یک کمدی آلبرتو سوردی جلوه داده و به یک چیز افسانه ای تبدیل کرده است. شوخی های بامزه برای جذب تماشاگر در این فیلم به نوعی مبتکرانه است و این قدرت سوفیا کاپولا را در فیلم نامه نویسی نشان می دهد.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(