نقد و بررسی فیلم Offering to the Storm 2020

نقد و بررسی فیلم Offering to the Storm 2020 : پیشکشی به شیطان

24 شهریور 1399
۰ 311 بازدید

فیلم پیشکشی به شیطان قسمت آخر از سه گانه بازتان به کارگردانی فرناندو گونزالس مولینا است، یک فیلم با زبان اسپانیایی و محصول دو کشور اسپانیا و آلمان  که در ژانر جنایی و هیجان انگیز از شبکه نتفلیکس بخش شد. مهم ترین نکته در مورد این فیلم تریلوژی بودن آن است، مخاطب قبل از آغاز فیلم باید بداند این فیلم ادامه دو قسمت این سه گانه است تا در اواسط فیلم سردرگم نشود. با ما در این بخش از نقد و بررسی های فیلم مووینه همراه باشید.

دانلود و تماشای آنلاین فیلم پیشکشی به شیطان به صورت رایگان:دانلود فیلم Offering to the Storm 2020

اشاره به داستان های باستانی دوره های پیشین تاریخی

فیلم در صحنه آغازین با خفه کردن یک کودک آغاز می شه و همین مورد باعث میشود بیننده غافل گیر و برای پیدا کردن قاتل کنجکاو بشود. اینکه چرا یک نفر کودکان زیر ۱ سال رو خفه اجسادشون رو میدزده خیلی موضوع گنگ و ترسناکی برای همه است. فیلم در ادامه با اشاره به داستان های خرافی قدیمی به ما میفهماند که هدف قاتل پیشکش کردن این کودکان معصوم به شیطان برای رسیدن به قدرت است. قصه فیلم بسیار رازآلود و معمایی است و حتی دلهره ای را میتواند به روح روان ما بیاندازد. حتی بی رحم ترین قاتلین تاریخ نتوانستند نوزادان را به قتل برسانند اما در این فیلم شاهدیم که این اتفاق برای خانواده های زیادی در طول تاریخ های مختلف رخ داده است و بسیاری از آنان حتی نمیدانستند که جسد کودکشان در قبرستان دزدیده شده. نقش اول فیلم یعنی آمایا رئیس پلیسی است که خواهر خودش نیز سال ها پیش، زمانی که نوزاد بوده قربانی شده ولی هیچوقت از این مسئله پرده برداری نشده بوده است و حالا این مسئله اورا به گذشته های دور و اتفاقات آن دوره می اندازد و باعث می شود آمیا برای رسیدن به حقیقت کنجاو تر شود. اشاره داستان به دوره های ماقبل تاریخی بسیار مشهود است، در آن دوران همانطور که داستان ها و افسانه ها نوشته شده است، قربانی کردن انسان برای رسیدن به قدرت های شیطانی امری بسیار مهم بوده است.

چرا تنها یک قسمت از این سه گانه از شبکه نتفلیکس پخش شد؟

با وجود پاندمی کرونا و تعطیلی سینما های جهان از اواسط سال ۲۰۲۰ اکران عمومی قسمت سوم از این سه گانه یعنی فیلم Offering to the Storm  با تاخیر در اکران رو به رو شد و با تصمیم سازندگان این فیلم توسط شبکه نتفلیکس به انتشار در آمد. اما به نظر، اتخاذ این تصمیم به دور از منطق بوده است و بهتر بود دو قسمت قبلی این فیلم نیز در این شبکه منتشر شود تا بینندگان دچار سردرگمی نشوند. هر چند دیدن این فیلم به تنهایی نیز جذابیت های زیادی دارد و می تواند نظر بینندگانش را جلب کند.

نقد و بررسی فیلم Offering to the Storm2020

همه چیز راجع به نقش آمایا

نقش آمایا رئیس پلیس مستبد و مصمم فیلم با بازی خانوم مارتا اتورا بازیگر اسپانیایی یکی از نقاط قوت این سه گانه است. مارتا در این سه قسمت بازی بسیار فوق العاده ای داشته، احساس، خشم، درد او در بازی و عمق نگاه اش کاملا به چشم بیننده قابل باور و لمس شدنی است. اما این بازیگر همچنان به رؤیایش در دنیای بازیگری نرسیده است و برای رسیدن به هالیوود و دریافت جوایز اسکار و گلدن گلوب باید کمی خوش شانس تر باشد و با کارگردانان معورف تری کار کند تا بتواند در میان بازیگران بسیار معروف اسپانیایی همچون پنه لوپه کروز خودش را در عرصه بین المللی بیشتر نشان دهد.

 شیطان های زمینی

خارج از افسانه های که منشا واقعی ندارد شیطان های زمینی به طور مسلم در میان ما هستند، کسانی که با از میان بردن افراد بی گناه روحشان را به شیطان می فروشاند و به شیطان های زمینی تبدیل می شوند. قصه این انسان ها بیمار که با چهره های بسیار ساده در کنار ما زیست می کنند به خوبی در این فیلم به نمایش در آمده، افرادی که حتی تحصیل کرده و از نظر اجتماعی نیز بسیار مورد قبول هستند اما در زندگی پنهانشان تنها شیطان صفتانی هستند که اسمشان با انسانیت گره خورده است. در این فیلم جنایی نه تنها با کشمکش های فوق العاده ای رو به ور هستید بلکه با یک روایت داستانی و کارگردانی بسیار خوب می توانید درون روابط میان قاتل و خانواده های مقتولین بروید و از اطلاعات ریزی و درشت در هر صحنه غافل گیر شوید.

نقد و بررسی فیلم Offering to the Storm2020

نتیجه گیری 

به طور حتم قسمت سوم از سه گانه قصه های بازتان فیلمی متوسط و خوب در ژانر جنایی و هیجان انگیز است و کاملا ارزش دیدن را دارد. کارگردانی بسیار خوب فرناندو گونزالس و روایت داستانی قوی این فیلم را می تواند یک نمونه خوب از ژانر جنایی در سال ۲۰۲۰ قرار دهد. پایان بندی این فیلم نیز جزو نقاط قوت آن است. پیشنهاد میکنم اگر دو قسمت قبلی این فیلم را ندیده اید به طور حتم مشاهده کنید تا نقاط نامفهمومی که در فیلم پیشکشی به شیطان دیده بودید برایتان کاملا روشن شود.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(