نقد و بررسی فیلم Inheritance 2020

نقد و بررسی فیلم Inheritance 2020

17 آبان 1399
۰ 486 بازدید

فیلم وراثت در ژانر معمایی هیجان انگیز ساخته وون استین است که در نوع روایت داستان می تواند شمارا غافل گیر کند. وراثت فیلمی پر حفره است و اما در نوع روایت با چالش هایی رو به رو شده که فیلم را از حد ارزش فیلم های نمره بالای سینمای هالیوودی جدا کرده است. اما همچنان هم ، به دلیل داشتن مقدمه ای زیبا ، طراحی صحنه مجلل و چند تقابل پویا، ارزش تماشا  را دارد.

شما می توانید فیلم وراثت را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم Inheritance 2020

در آغاز فیلم آرچر مونرو (پاتریک واربرتون)، مردی قدرتمند و ثروتمند، ناگهان می میرد. با خواندن وصیت نامه، پسر و دختر قدرتمند او نیز می فهمند که با آنها یکسان رفتار نشده است. وی ۲۰ میلیون دلار به پسرش ویلیام (چیس کرافورد) نماینده مجلس در رقابت سخت انتخاب مجدد اهدا کرده. اما فقط یک میلیون دلار به دخترش لورن (لیلی کالینز)، وکیل دادگستری نیویورک، معروف به دلیل پیگرد قانونی افراد متمول و ثروتمند پرداخته است. در فلاش بک، لورن را می بینیم که با آرچر بحث می کند. او می خواست که او در یک دفتر حقوقی معتبر کار کند و درآمد زیادی را به نمایندگی از سرمایه داران وال استریت کسب کند. او می گوید که شغل دادستان منطقه در شان او نیست بود، و او را فقط به عنوان یک “کارمند عمومی” اخراج کرد ، حتی اگر هنگام مرگ او در یک پرونده بزرگ علیه یک شیاد وال استریت نقش اصلی را بازی کند. در صحنه ای لیلی را میبینیم در جمع خبرنگاران که در لابی دادگستری از او سوال می پرسند ، لیلی می گوید: “قربانیان و خانواده ها همیشه تنها نگرانی من بوده اند ، نه بانکداران و دلالان.”

نقد و بررسی فیلم Inheritance 2020

این خانواده یک عمارت در کشوری دارند که از آن به عنوان “خانه تابستانی” یاد می شود و به سبک بروس وین “خانه ای بزرگ” است. لورن دارای نشانه های معمول نظم و انعطاف پذیری است: او را می بینیم که از طریق پارک مرکزی عبور می کند. او فردی است که حتی تحت فشار خونسرد است و تحت سوالهای پرخاشگرانه خبرنگاران قرار نمی گیرد ، حداقل تا زمانی که یکی از آنها به او اطلاع دهد که پدرش فوت کرده است. و هنگامی که او شرایط وصیت نامه را می آموزد، به همسرش اطمینان می دهد که تعجب نکرده و اذیت نشده است. زیرا همیشه با پدرش مشکل هایی داشته است.

اما سپس وکیل خانواده (مایکل بیچ) لورن را کنار می گذارد تا به او بگوید آرچر چیز دیگری را برای او باقی گذاشته است ، پاکت نامه ای با کلید و درایو انگشت شست. در یک پیام ویدیویی ، آرچر به وضوح دارد گریه می کند ، و به طور مشخص عذرخواهی می کند. آرچی در این ویدئو از ارثی حرف می زند که سال ها از فرزندان و افراد خانواده اش مخفی کرده است.

کلید در یک قسمت دور افتاده از املاک را باز می کند و منجر به مخفیگاهی وحشتناک زیرزمینی می شود. در داخل یک راهرو کم نور ، یک سلول زندان وجود دارد ، مردی (سیمون پگ) با انبوهی از مو ، با زنجیر به یک مکان محدود شده. او می گوید نام او مورگان وارنر است. و چالش لیلی در این لحظه آغاز می شود، او از نظر روانی بسیار انسان مهربانی است و خودش را از شخصیت پدرش جدا می کند. دقیقا از زمانی که این اتفاق هولناک به بیننده نمایش داده می شود فیلم دچار یک سردرگمی و ضعف هایی می شود که می تواند بیننده را از دیدن ادامه فیلم منصرف کند. نمی توان گفت دقیقا مشکل از کجاست بلکه مشکل حاد تر از آن است که بتوان از تنها یک مورد ایراد گرفت.

سؤال های بی پاسخ در داستان فیلم

سؤال های زیادی از نیمه فیلم به بعد برای بیننده ایجاد می شود که متاسفانه جواب درستی برایش پیدا نمی شود. لیلی از آنجا که تصور یک فرد خودخواه و ستمگر را از پدرش دارد حرف های فرد زنجیر شده در خانه پدرش را در باور می کند و از پدرش یک تصور سیاه تر پیدا می کند در حالی که داستان آنطور که او گمان می کند نیست.

در یک بازگشت فوری ، آرچر به لورن می گوید که در زندگی ، “این به جایی که هستی نیست. در مورد ده مکانی یا ده سال دیگر جایی است که خواهی بود”. متیو کندی، نویسنده فیلمنامه نویس اول ، باید چنین توصیه ای می کرد ، اما در عوض فیلمنامه ای که در نهایت ارائه شده سرشار از سردرگمی هایی است که به نظر می رسد خوب پرداخت نشده.

بازی لیلی کالینز در فیلم وراثت

لیلی کالینز، دختر فیل کالینز خواننده مشهور، برای بازی در این فیلم به نظر می رسد که تلاش خودش را کرده است. او در نقش لورن مونرو نقش وکیل دادگستری منهتن را بازی می کند. او زن ضعیفی نیست اما این بار باید داستانی غم انگیز و استثنایی را قضاوت کند زیرا در یک سر ماجرا آبروی خانواده اش در میان است.  آن فرد مرموز در مخفی گاه می گوید که ستم های زیادی به او وارد شده و سال ها در این مخفی گاه مورد شکنجه بوده است اما لورن نمیداند حرف های او را باور کند یا نه. در نهایت لورن حرف های این فرد مرموز را باور و از آن مخفی گاه آزادش می کند، اتفاقی که عاقبت ناخوشی برای لیلی دارد.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(