نقد و بررسی فیلم 2020 Enola Holmes

نقد و بررسی فیلم ۲۰۲۰ Enola Holmes

23 مهر 1399
۰ 471 بازدید

معماهای موجود در “انولا هولمز” دشوار نیستند، اما به اندازه کافی برای عقب انداختن بزرگ شرلوک هولمز با بازی هنری کاویل کافی هستند. برای حل این رمز و راز خاص – که شامل ناپدید شدن مادر کارآگاه می شود ، ادوریا  هلنا بونهام کارتر – به یک ایده ای تیز هوشانه تر نیاز دارد که در این بخش  خواهر کوچک تر هولمز وارد داستان می شود، انولا با بازی میلی بابی براون یک دختر باهوش و با استعداد است که برای کمک به شرلوک هومز باید از ایده های خلاقانه اش استفاده کند، اگرچه در آن زمان متوجه این موضوع نبود. انولا برای حل معماهای پیش روی اش مجبور است از افکار قرن ۱۹ مردان انگلیسی نسبت به زنان عبور کند. ایجاد فضای مناسب برای نمایش واقع گرایانه در فیلم، “انولا هولمز”  را نسبت به فیلم های اخیر شرلوک هلمز  ساخته گای ریچی قوی تر کرده است.

شما می توانید فیلم انولا هولمز را به صورت رایگان در مووینه دانلود و تماشا کنید:دانلود فیلم Enola Holmes 2020

“انولا هولمز” اقتباسی از قسمت اول مجموعه ۶ کتابی نوشته نانسی اسپرینگر است که دنیای ویکتوریایی سر آرتور کانن دویل را مدرنیزه می کند. هری بردبیر کارگردان این پروژه را برای ایجاد رویکردی مستقیم برای نشان دادن شخصیت اونلا هولمز به چالش می کشد، انولا به عنوان راوی داستان  پس از شکستن دیوار چهارم، رو به دوربین به طور مستقیم با بیننده ارتباط برقرار می کند.

فمینیست نگری در فیلم انولا هولمز

“انولا هولمز” نوع دیگری از نکاه فمینیسم  از  نمایش زنان باهوش، تغییر دهنده بازی ارائه می دهد،  زیرا زنان نسبت به اعتقادی  که مردان در طول تاریخ انجام داده اند همیشه نادیده گرفته می شدند. این فیلم با محوریت تصویب قانون نمایندگی مردم در انگلیس در سال ۱۸۸۴ (که یک ربع قرن راه را برای حق رأی زنان هموار کرد) ،مسائل معاصر برابری جنسیتی را به خوبی به نمایش می گذارد.

نقد و بررسی فیلم 2020 Enola Holmes

ارتباط پنهان داستان فیلم با انتخابات آمریکا

اگرچه این فیلم یک پروژه کاملا انگلیسی است، اما به سختی می توان تصادفی دانست موضوع حق رأی دادن زنان در فیلم و زمان اکران فیلم طی چند هفته از مهمترین انتخابات آمریکا در چند دهه گذشته رخ دهد. و چه چیزی می تواند قدرتمندتر از پیام های فیلم باشد؟ مورد اول ، “شما تنها نیستید” ، باید در میان زنان جوان مخاطب طنین انداز شود. انولا (که نام او اغلب یادآوری می شود ، “به تنهایی” عقب مانده است) به نمادی از همبستگی برای کسانی تبدیل می شود که در جامعه  خود احساس بیگانگی می کنند. و مورد دوم ، “هر رأی مهم است” ، با کسانی صحبت می کند که فکر می کنند رأیشان هیچ تأثیری ندارد در حالی که می توانند بر انتخابات تأثیر بگذارند و یادآوری می کنند که این حق یک افتخار بود که به سختی بدست آمد زیرا زنان حق رأی نداشتند و بعد از سال ها تلاش زنان حق رأی پیدا کردند.

نتیجه گیری

آنچه از دست رفته است رضایت ساده از حل یک پرونده است. انولا بیشتر کارهای کارآگاهی خود را در پرواز انجام می دهد، یا با تکیه بر حافظه یا احساسات خود او را هدایت می کند. جک تورن، نویسنده فیلمنامه، هرگز این لذت هولمزی را از کنار هم قرار دادن همه قطعات برای توضیح رمز و راز به ما نمی دهد. مدیر فیلم برداری  آدام بوسمن سرعت لازم را در تمام روایت حفظ می کنند، و توسط دوربین پویای DP Giles Nuttgens پیش می رود، که ترکیبات صفحه عریض و تزئین شده با CG آن مکان ها هماهنگ می کند. نکته مهم در انولا هولمز ریتم کندی است که گویا کارگردان به عمد آن را انجام می دهد. این ریتم کند گاها حس خستگی به بیننده می دهد اما در عین حال داستان جذابیت های اش را حفظ می کند.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(