نقد و بررسی فیلم Blackbird2020

نقد و بررسی فیلم Blackbird 2020

9 مهر 1399
۰ 812 بازدید

فیلم پرنده سیاه در ژانر درام و به کارگردانی راگر میچل است. در این فیلم ستارگانی همچون کیت وینسلت، سوزان ساراندون، میا واسیکوفسکا و سام نیل بازی می کنند. این فیلم بازسازی فیلم دانمارکی “قلب خاموش” منتشر شده در سال ۲۰۱۴ است. در خلاصه داستان این فیلم آمده مادر مریضی که روز به روز جسمش در حال تحلیل رفتن است تصمیم میگیرد اتانازی کند (یعنی با خوردن دارو زندگی خودش را اتمام برساند)، او فرزندان و دوست صمیمی اش را کنار هم جمع می کند تا در روز پایانی عمرش بتواند لحظات زیبایی را با خانواده اش بسازد.با ما در این بخش نقد از بررسی های فیلم مووینه همراه باشید.

دانلود و تماشای آنلاین فیلم پرنده سیاه به صورت رایگان:دانلود فیلم Blackbird 2019

ورژن خارجی فیلم مادر، علی حاتمی

در فیلم پرنده سیاه، سوزان ساراندون در نقش لیلی، از بیماری ALS رنج می برد،  در یک آخر هفته فرزندان خود را در ویلای ساحلی دور هم جمع می کند. تمام خانواده از اینکه مادر به دلیل بیماری سختش می خواهد خودش را بکشد اطلاع دارند. این نسخه انگلیسی زبان توسط کریستین تورپ فیلمنامه نویس از متن خودش برای فیلم دانمارکی قلب خاموش اقتباس شده است، در اطراف ساراندون بازیگران تونی را تشکیل می دهد که شامل سام نیل به عنوان همسر دکترش، کیت وینسلت و میا واسیکوفسکا به عنوان دخترانش، رین ویلسون و بکس تیلور است. از همان بدو ورود ما خانه سردی و تلخی را احساس می کنیم که بسیار خوب پرداخت شده است. این فیلم بسیار نزدیک به فیلم مادر علی حاتمی است، با این تفاوت که مادر در این خانواده می خواهد خودش را اتانازی کند. فرزندانی که کنار هم جمع می شوند تا در لحظات آخر مادر کنارش باشند، کم کم شخصیت ها و نقطه ضعف یشان را نشان می دهند.

ملودرامی جذاب و بی زرق و برق

این ملودرام بسیار فالوتین با نور طبیعی و ساده ، مکالمه جذاب و همپوشانی و استفاده از موسیقی بی نهایت سلیقه ای، عمدتا بدون کپی رایت، احساس می کند برای تهیه کلیپ های مراسم اهدای جوایز، طراحی شده است. تقریباً یک شات در آن وجود ندارد که همه اعضای بازیگری در آن بازی نکنند. فرزند آخر سوزان که با افسردگی دست و پنجه نرم می کند نکته مهم در داستان است. اختلاف میان دو فرزند از همان لحظه وردشان به خانه نمایان می شود اما به مرور زمان اتفاقاتی می افتد که مهر و محبت میان دو خواهر را افزایش می دهد.

نقد و بررسی فیلم Blackbird 2020

تأثیر بازیگران پر ستاره در فیلم پرنده سیاه

نقطه قوت این فیلم درخشش بازیگران بسیار حرفه ای است که هر کدام در نقششان فرو رفته اند و همین موضوع جذابیت فیلم را چندین برابر کرده است. کیت وینسلت بازیگر برنده اسکار در این فیلم کاملا به شکل فرزندان اول خانواده است که قصد دارند با مدیریتش همه چیز را خوب جلوه کند و از اتفاقات بدی که ممکن است در لحظات آخر برای مادر خانواده به وجود بیاید جلو گیری کند. او خودخواه و وسواس است و مدام با خواهر کوچک تر از خودش را حال جنگ است زیرا به نظر او خواهر کوچک ترش یک فرد افسرده بیچاره است که نتوانسته زندگی اش را سرو سامان دهد. ترکیب بازیگران کنار یکدیگر بسیار خوب و باور پذیر است. مارد خانواده با بازی سوزان ساراندون آرام و صبور است و به مانند همه مادران برای خوشحالی همسر و فرزندانش همیشه ایثار کرده است.

پایان بندی پر تلاطم فیلم

تا اواسط فیلم همه چیز کم و بیش آرام می گذرد اما در  ساعات پایانی که مادر می خواهد عمل اتانازی را انجام دهد همه چیز زیر و رو می شود و اتفاقات زیادی در داستان فیلم رخ می دهد. رابطه پنهانی عاشقانه شوهر لیلی پاول (نیل) و بهترین دوست لیز (دانکن) برملا می شود و همین موضوع فرزندان خانواده را به فکر فرو می برد که نکند پدرشان برای اینکه زودتر از شر همسر مریضش راحت شود این نقشه ها را ریخته است. اما در نهایت مادر خانواده می گوید از رابطه همسر و بهترین دوستش آگاه است و خودش از آن ها درخواست کرده که آن ها با هم در ارتباط باشند. سؤزن هایی که در پایان داستان رخ می دهد ذهن مخاطب را هم نیز درگیر می کند و همین مورد پایانی پر از کشمکش را برای فیلم به ارمغان می آورد.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(