نقد و بررسی فیلم Ava2020

نقد و بررسی فیلم Ava2020

7 مهر 1399
۰ 145 بازدید

فیلم آوا در ژانر اکشن،جنایی، درام توسط تیت تیلور کارگردانی شده است. همانطور که می دانید ژانر اکشن یکی از محبوب ترین ژانر ها است و همین مورد فیلم آوا را جزو فیلم های محبوب میان مردم کرده است. در خلاصه داستان این فیلم پر ستاره آمده : شخصی بنام آوا که برای سازمان سیا کارمیکند و به شهر های مختلف میرود برای ماموریت های بزرگ و کشتن مشهورترین آدم ها که در یکی از شهر ها به مشکل میخورد.

دانلود و تماشای آنلاین فیلم آوا به صورت رایگان:دانلود فیلم Ava 2020

قهرمان زن شکست ناپذیر

داستان فیلم اکشن آوا همانطور که با به قتل رساندن های بی رحمانه شروع می شود در ادامه مارا درگیر یک درام خانوادگی می کند. جاسوسی که با خونسردی بنا به دستور سازمان به طرزی کاملا حرفه ای طعمه هایش را به کام مرگ می کشاند اما او به عنوان یک قاتل حرفه ای احساساتش را جایگزین منطق می کند و مقتولین را مجبور به اعتراف به گناه می کند. فیلم آوا به عنوان یک “قاتل” با استعداد اما ناپایدار آغاز می شود. او توسط مربی خود دوک (جان مالکوویچ) ، توانسته است به یک قاتل حرفه ای تبدیل شود که حکم پدر را برای او دارد این در حالی است که پدراصلی آوا وقتی مست بوده، به او قصد تجاوز داشته است شده و همین عاملی است که آوا به مدت ۸ سال از خانه فرار می کند. این شواهدی از یک رگه اخلاقی نهفته است که پس از سالها سرکوب تاکتیکی در آوا وجود دارد باعث می شود مدیران سازمان اورا مهره سوخته تصور کنند. یکی دیگر از کارآموزان دوک، سایمون (کالین فارل)، یک ستاره در حال ظهور است که به عنوان جانشین دوک قرار است مدیر اصلی سازمان شود. او به دوک هشدار می دهد که آوا باید کشته شود زیرا یک مهره سوخته محسوب می شود اما دوک که به آوا ایمان دارد مانع سایمون می شود. آوا یک قاتل حرفه ای است که شخصیت مثبتی دارد و بیننده می تواند اورا دوست داشته باشد و همین مورد است که آوا را به یک قهرمان تبدیل کرده است.

نقد و بررسی فیلم Ava2020

ماجرای احساسی زندگی آوا

نقطه جالب توجه در این فیلم اکشن که توانسته به محبوبیت آن کمک کند زندگی خصوصی آوا به عنوان یک قاتل حرفه ای است. فیلم نامه تأکید های زیادی بر گذشته آوا می کند. قویترین صحنه فیلم، بازی بین آوا و مادرش است که در یک میز کوچک مقابل پنجره انجام می شود.  مادر آوا به طور واضح نسبت به آوا احساسی نشان نمی دهد مثل وقتی که آوا روی صندلی ایستاده تا تلویزیون را در اتاق بیمارستان بابی درست کند و به جای “متشکرم” ، بابی می گوید: “حدس میزنم هیچ مشکلی نداشت. گویا مادر خانواده به جای توجه و اعتماد به نفس دادن به فرزندان خود بیشتر آن ها را از خود دور می کند. نکته دیگر اعتیاد آوا به مشروبات الکلی است و ما در صحنه های حساس میفهمیم که آوا یک نقطه ضعف بزرگ دارد که همان اعتیاد او در زمان گذشته بوده است. گفتگوهای دوک و سایمون به روشنی نشان می دهد که سازمان های موسوم به “black ops” افراد معتاد را استخدام می کنند زیرا آن ها افرادی هستند که از خانواده ترد شده اند و اگر یک نفر به آن ها بها دهد جذبش می شوند.

پایان بندی ناامید کننده

در بخش دوم فیلم، آوا با تهدید قریب الوقوع سیمون (مدیر سازمان) مواجه می شود که به نظر با دلیل بسیار نامفهمومی قصد دارد جان آوارا بگیرد، اگر نگرانی سازمان برخورد احساسی آوا باشد به طور حتم دلیل قانع کننده ای برای نیروی حرفه ای همچون آوا نیست. این بی توجهی به جزئیات، متن فیلم نیوتن را به دو نیم تبدیل می کند، که مهم ترین آن  برای سکانس هایی است که هیچ مرکزیتی برای آن وجود ندارد. اتفاقات زیادی در فیلم “آوا” رخ می دهد – برخی از آنها بسیار هیجان انگیز هستند – اما در اکثر پلان ها منطقی پشت اتفاقات نیست و همین مورد بیننده را آزار می دهد. به طور مثال سیمون که مدیر سازمان است به تنهایی و بدون حتی یک بادیگارد قصد کشتن آوا را می کند وبه آپارتمان او می آید. فیلم آوا کارگردانی خوبی دارد اما به لحاظ فیلم نامه نقص های دارد که باعث شده آوا از حد امتیاز متوسط هم کمی پایین تر بیاید.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(