نقد و بررسی فیلم Antebellum 2020

نقد و بررسی فیلم Antebellum 2020

30 مهر 1399
۰ 708 بازدید

جسورانه، جذاب و از نظر فنی خیره کننده، این داستان ترسناک با صحنه های  مشابه فیلم ۱۲ سال بردگی شروع می شود اما بعد به یک اپیزود بسیار تاریک از منطقه گرگ و میش تبدیل می شود، و سپس به آرامی یک فیلم ترسناکی می شود که می تواند شمارا متحیر کند. در خلاصه داستان فیلم آنتبلوم آمده Antebellum 2020 یک فیلم ترسناک راز آلود و هیجان انگیز آمریکایی محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی و نویسندگی جرارد بوش و کریستوفر رنز است. ستارگانی چون جانل مونی، اریک لانگ، جنا مالون، جک هیوستون، کیرسی کلمنس و گابوری سیدبی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

شما می توانید فیلم پیش از جنگل را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم Antebellum 2020

داستان پر فراز و نشیب بردگی در آمریکا

همه ما میدانیم سیاهان آفریقایی تا مدت ها توسط مردم آمریکا به بردگی پذیرفته می شدند، آن هم نه هزار سال پیش بلکه در همین قرن اخیر و این می تواند خوی وحشی گری و میزان درک مردم آمریکا را نشان دهد که تنها به واسطه پوست یک انسان با او رفتار های ناشایست انجام می دادند. اما سیاهان بعد از مدتی مقابل این بردگی و نژاد پرستی ایستادند و هویت خود را به عنوان یک انسان که تنها رنگ پوستش متفاوت است پس گرفتند. آن ها سالیان سال مقابل نژاد پرستی ایستاند هر چند رفتارشان تحت فشار ها زیادی که سفید پوستان به آنان وارد می کردند کنترل نشده بود اما توانستند از بردگی خود را رها کنند. حالا اما پس از گذشت این همه سال نژاد پرستی در آمریکا همچنان وجود دارد و با کشته شدن جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ دوباره مردم نسبت به نژاد پرستی های بیرحمانه پلیس و دولت واکنش نشان دادند. فیلم آنتبلوم روایت ترسناک از ماجرای نژاد پرستی در آمریکا است و تا اواخر فیلم شما حتی حدس هم نمیزنید که پایان فیلم دقیقا چیست و چه منظوری دارد. یک فیلم کاملا هیجان انگیز که البته وجه سفید پوستان تندرو را بسیار بد نشان می دهد و شاید به همین دلیل است که امتیاز مناسبی در نقد ها نداشته است.

[evp_embed_video url=”https://imdb-video.media-imdb.com/vi3735272985/1434659607842-pgv4ql-1583500416966.mp4?Expires=1601971732&Signature=KrqUn9abFm-kegBqay8RV6-~AIVnlaLIkeKfInbiBvyQmJgPBEh8c3kZh9cFYzFId8bac4yxCxB0RrLfCmZMiL~Ok23yxj9OfoNuEmaC2UeSpAWRFSPRV-2O89uaYb0iKOb9IiJgAMIKgCiKj3m6Jv9dNiOGjjpJneaM9IpjNzzDI7eUFp4Qt6ggjbHoi9I19k4QvzeAIIW8qNmbcvVNFUmi64UoEjYMQ7PBeMDtLmeZtQplhNyORN8gPwgpJXQoL5M~QapvkmZ0~xc-6hu7aI-r7Uui~ibL2m5l2-OijcDOvE2AvwqIM32IqYOZ5elIi318eHH6tw2Gb0nWVqrM8w__&Key-Pair-Id=APKAIFLZBVQZ24NQH3KA”]

نقاط قوت و ضعف فیلم

اولین ویژگی تیم نویسندگی، کارگردانی جرارد بوش و کریستوفر رنز از نظر ماهیت و شکل بسیار بلند پروازانه است اما در ترکیب اصلی بخش هایی از داستان نیمه کاره می ماند. گذشته و حال مرز میان کابوس و واقعیت هستند. طراحی صحنه، بازیگردانی بسیار خوب و حرفه ای است. نکته مهم راجع به پایان بندی داستان است زمانی که گویا نویسنده از تمام سفید پوستان بی رحم انتقام میگیرد و آنان را به آتش می کشد و با لحنی تند می گوید این بی رحمی هایی که به رنگین پوستان می شود بی پاسخ نمی ماند اما گویا کمی تندروی کرده و همین علتی شده تا منتقدان این فیلمی را در سطح متوسی قرار دهند.

تعلیق و کشمکش جذاب در فیلم نامه

در طول فیلم ما تعلیق های زیادی می بینیم که باعث می شود با شوق بیشتری به ادامه فیلم بنشینیم. سرنوشت بازیگران به گونه ای شگفت انگیز تغییر می کند و دیالوگ ها و بسط های داستانی کاملا به موقع گفته می شوند و این فیلم را بسیار پر ارزش کرده اند. نکته جالب توجه پرمخاطب بودن این فیلم در سطح جهانی است و تنها علت آن خوش ساخت بودن و داشتن استاندارد های حرفه ای فیلم سازی است که دارد.

نتیجه گیری

همانطور که خط داستانی پیش می رود کم کم گمان می کنیم گذشته و آینده با ماشین زمان به هم وصل شده اند و در یکی از دیالوگ ها نیز گفته می شود گذشته هیچوقت از بین نمی رود بلکه در حال حاضر هم در جریان است، زندگی درخشان ثروت و کمال ورونیکا در مدت زمان کوتاه تبدیل به برده ای می شود که برای زنده بودن باید از سفید پوستان پیروی کند. همه و همه چیز خیلی صیقل داده شده است چیزی نیست که ما به عنوان بیننده متوجه آن نشویم. تنش های همیشگی میان سیاهان و سفید پوستان آمریکایی به نظر می رسد که تمامی ندارد هر چند دنیای تکنولوژی و قدرت آمریکایی ها بسیار بزرگ است اما آن ها همچنان نسبت به رنگین پوستان کوته فکرانه عمل می کنند. فیلم آنتبلوم فراتر از جبه گیری و تندروی هایش یک فیلم خوش ساخت و به لحاظ تکنیکی قوی است که کاملا ارزش تماشا کردن را دارد.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(