نقد و بررسی فیلم Misbehaviour2020 زنان شجاع تاریخ

نقد و بررسی فیلم Misbehaviour2020: زنان شجاع تاریخ

20 مهر 1399
۰ 232 بازدید

داستان فیلم بدرفتاری، روایت گر زنان شجاع در سال ۱۹۷۰ انگلستان است که با شعار”ما زیبا نیستیم ، زشت نیستیم ، عصبانی هستیم.” در تلاش بودند تا از رفتارها و نگاهای جنسیتی با زنان مقابله کنند و مسابقه دختر شایسته جهان را بر هم بزنند. طرفداران تبلیغاتی آنها این  حرکت تاریخی زنان مبارز انگلیسی را به سراسر جهان مخابره کردند. باب هوپ استاد تشریفات بود و از اینکه خود را مرکز آتش خشم فمینیسم میدید متحیر بود. جنجال های ژئوپلیتیکی دیگر به ویژه مورد توجه فعالان ضد آپارتاید قرار گرفت (اجازه دادن به رقابت آفریقای جنوبی به منزله تأیید رژیم نژادپرست بود). برای پیچیدگی بیشتر اوضاع و شکستن سنتهای مجلل ضمن تقویت شکاف نژادی ، دو زن از آفریقای جنوبی ، یک سفیدپوست و یک سیاه پوست انتخاب شدند (دومی با نام “آفریقای جنوبی”). حتی عجیب تر ، برنده ، جنیفر هاستن ، از گرنادا بود (اولین زن سیاه پوستی که برنده مسابقه شد) و اولین نایب قهرمانی “آفریقای جنوبی” ، پرل یاسن ، نامبرده بود. نکته قابل توجه در این فیلم نوع نگرش زنان در آن سال ها و تأثیر بی نهایت زیادشان بر نسل های آینده بود، شاید اگر این زنان مصرانه با به خطر انداختن جانشان مقابل این نوع مسائل نمی ایستادند همچنان مورد آزار و تحقیر مردان دیگر بودند.

شما می توانید فیلم بدرفتاری را به صورت رایگان در مووینه تماشا کنید:دانلود فیلم Misbehaviour 2020

این فیلم با سالی (کیرا نایتلی) آغاز می شود که علیه نگرش های جنسیتی در دانشگاه خود مبارزه می کند (پایان نامه او در مورد زنان کارگر “طاقچه” نامیده می شود). او یک بچه در خانه دارد و در گروه زنان در دانشگاه فعال است. جو (جسی باکلی) فمینیست رادیکال است که با نوشتن شعار بر دیوار های شهر سعی دارد به صورت انفرادی با کار های خلاف نگرشش را اثبات برساند. او در کمونی با زنانی زندگی می کند که سالی را مانند فمینیست های بورژوازی نگاه می کنند ، اما سالی که به سبک اعتراض جسورانه آنها جلب شده است با آن ها شروع به همکاری می کند. آن ها توانستند مراسم دختر شایسته جهان را بهم بریزند اما در نهایت پلیس ان ها را دستگیر کرد و به زندان انداخت. اما تلاش های آنان نتیجه داد و داوران تصمیم گرفتند برای اولین بار یک زن سیاه پوست را به عنوان دختر شایسته جهان معرفی کنند.

[evp_embed_video url=”https://imdb-video.media-imdb.com/vi2456141337/1434659607842-pgv4ql-1596240937178.mp4?Expires=1602496756&Signature=VcvGMK4WODTqEYDVW053d1QoUjDPbKmUDXzj0WBhZpuEJVX9aSiso-rW9tjAjMQe1YJgq5wsrtwYtvMk7heaaWQT8c2gz-HY~A54eMC38oAzXWAlcxQxnWVzsvhsoPY8yJey~s1lgC9NaOSBWc~qc1JYB16R6Al55HMjnBCSu8slqftoDNHjkOFb~XgLSBqSSuusEwXmGEB9oXSnmEsYnLO~tXm-b9ZhpdwrrGqBMlbUrnTGE3jVwQ8yfI1TMIFdNZ8yr0G64eDh6D5WroSe8p8Q8ggTK19kIO6kO3FuAQbf27xro9e9kzmlChVuj8D9a0BwEcZF2EWpKvDb2Zmkcg__&Key-Pair-Id=APKAIFLZBVQZ24NQH3KA”]

تحقیر دختران در پشت پرده مسابقه دختر شایسته

شرکت کنندگان در مسابقه از سراسر جهان با هیجان به لندن می رسند. دختر شایسته گراندا در نقش جنیفر هاستن حضور دارد ، از حضور در آنجا بسیار هیجان زده است ، اما کمی ساده لوحانه گمان می برد که امسال می تواند دختر شایسته شود اما دختر شایسته “آفریقای جنوبی” به او می گوید: “هیچ یک از ما(سیاهان) برنده نمی شویم” لورس هریسون در نقش پرل یانسن ، “خانم آفریقای جنوبی” بازی می کند که تمام دل خوشی اش این است که دوباره به وطن خود باز گردد. اریک مورلی تهیه کننده مسابقه مدام در حال تحقیر دختران شایسته آسیایی و آفریقایی اسن، او با فریاد از قهقهه زدن زنان: “ژاپن کجاست؟ کسی ژاپن را پیدا می کند! یوگسلاوی ، در خط مقدم چه می کنی؟ نشان می دهد پشت پرده آن مسابقات تنها بها دادن به دختران اروپایی و آمریکایی و تحقیر کردن دختران آسیایی و آفریقایی بوده است.

نقاط قوت و ضعف داستان

ربکا فراین و گابی چیاپه فیلمنامه نویسان داستان را به قسمتهایی تقسیم کردند ، هر کدام در مسیر خود اجرا می شوند ، تا اینکه بالاخره همه با هم تلاقی می کنند. این در فیلم “رفتار نادرست” هم یک نقطه قوت و هم یک ضعف است: خطوط داستانی جداگانه به فیلم کمک می کند تا از اشتباهات در فیلم های مشابه ، به ویژه مواردی که با تاریخ فمینیستی سر و کار دارند ، جلوگیری کند. یک فیلم کمتر ، تجربه یک زن را پیدا می کند که پیروزی شخصی خود را از طریق فعالیت های سیاسی پیدا می کند. ما آن فیلم را بارها دیده ایم. فیلم “رفتار نادرست” در تلاش برای گفتن طرف های مختلف و تمرکززدایی آنچه به طور معمول مرکز داستان قرار می گیرد است. صحنه ها با یکدیگر روبرو می شوند، نگرش ها بسته به زمینه، صحنه را به صحنه منتقل می کنند. با توجه به اینکه مسابقه ها جنسیتی و فاحش هستند ، اما صحنه های تمرین های مسابقه به علاوه رفاقت شرکت کنندگان ، داستان دیگری را روایت می کند. ساختار داستان جداگانه با مشکل روبرو می شود زیرا این ایده ها فرصتی برای توسعه یا ریشه دادن ندارند.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(