میناری، یک فیلم آمریکایی که برنده گلدن گلوب در بخش خارجی زبان شد!

میناری، یک فیلم آمریکایی که برنده گلدن گلوب در بخش خارجی زبان شد!

11 اسفند 1399
۰ 290 بازدید

در حالی که بسیاری از فیلم دوستان و منتقدین سینمایی انتظار داشتند فیلم another round  به کارگردانی توماس وینتربرگ برنده جایزه بهترین فیلم خارجی بشود، در کمال ناباوری فیلم میناری از کشور آمریکا برنده این جایزه شد!! این فیلم به کارگردانی لی ایزاک چونگ (متولد کشور آمریکا اما با اصالتی کره ای)، فیلمی درام محصول کشور آمریکا است که در بخش بهترین فیلم خارجی توانست خوش بدرخشد و جایزه را به خانه ببرد. اما به نظر تمام منتقدین نباید این فیلم جزو فیلم های خارجی زبان قرار می گرفت و این به نظر یک نوع لابی بازی برای این فیلم محسوب می شود. برای دانلود فیلم جدید می توانید به سایت مووینه مراجعه کنید.

 

شما می توانید فیلم میناری را به صورت رایگان در مووینه دانلود و یا آنلاین تماشا کنید:دانلود فیلم Minari 2020

 

گیاه میناری، نمادی از گیاهی مهاجر که حالا باید خودش را با زمینی غریب وفق دهد

یون: معمولاً در کره ، وقتی جوان هستید ، بچه ها بو را دوست ندارند. این بو نیست ، اما وقتی پیر می شوید ، آن بو را دوست داریم. من یک خانم پیر هستم. هیچ وقت راجع بهش فکر نکردم. مهمترین بخش فیلم ماجرای گیاه میناری در زمین های آمریکایی است. موضوعی آشنا برای مهاجرین، یعنی وقف دادن خود با محیطی غریبه و جایی که نه هموطنی وجود دارد و نه وطنی.

 

میناری، یک فیلم آمریکایی که برنده گلدن گلوب در بخش خارجی زبان شد!

 

فیلم داستانی از زندگی  واقعی آیزاک چونگ

لی آیزاک چونگ کارگردان و نویسنده فیلم، در حماسه عاطفی خود یعنی فیلم میناری ، یک خانواده کره ای که به آرکانزاس نقل مکان می کند را به تصویر می کشد و دیدگاه کودک را محور قرار می دهد ، اما تأثیر آن فراتر از چیزهایی است که تا به حال دیده ایم. چونگ در داستان نیمه زندگینامه ای خود که در دهه ۱۹۸۰ تنظیم شده ، از دیوید ۶ ساله (با بازی آلن کیم فوق العاده شایان ستایش) استفاده می کند ، به عنوان راهی برای بیرون کشیدن تناقضات و معیارهای جذب. دیدگاه دیوید باعث می شود همه مواردی که در پی می آید و باعث می شود میناری نه تنها یک فیلم بسیار خاص باشد ، بلکه یک فیلم بسیار سرگرم کننده نیز باشد. “شگفتی کودکانه” توصیف بیش از حد ساده ای است که می توان از چشمان دیوید دید.  از یک طرف ون، خوش بینی و استقامت یعقوب را با احساس حماقت بازی می کند. این سرزمین خشک نوید یک رویای آمریکایی را می دهد. هزینه انزوایی است که مونیکا احساس می کند. برای تسکین این تنهایی ، مادر مونیکا سونجا (یوه-یونگ یون) – که او را مادربزرگ می نامند – از کره وارد می شود و کیسه ای پر از ادویه جات ، آنچو و دارویی را که می تواند دیوید را از بیماری هایی که دارد درمان کند. در حالی که کودک بزرگتر آنه (نوئل چو) از اسکان در کنار مادربزرگ در امان است ، دیوید اکنون یک هم اتاقی جدید دارد و همین باعث به وجود آمدن ارتباط جذاب میان نوه و مادر بزرگ می شود.

 

میناری فیلم تحسین شده در جشنواره ها

فیلم میناری از زمان آغاز به کار در جشنواره فیلم Sundance سال گذشته ، انتظار می رفت که در جشنواره ها دیده شود  . اکنون بعد از یک مرحله طولانی مدت اجرای کوتاه تر در سینماها چه به صورت دیجیتال و چه در سایر موارد ، در نهایت امکان مشاهده آن از طریق سایت های مجاز وجود دارد. داستان چونگ با نزدیک شدن خانواده یی به خانه جدیدشان آغاز می شود. از نظر پدر یعقوب (استیون یون) این تجلی اهداف اوست. او یک قطعه زمین عظیم برای بچه های خود به دست آورده است که قصد دارد در آن مزرعه برای پرورش سبزیجات کره ای که در غرب میانه به راحتی قابل دسترسی نیستند ، ایجاد کند. برای همسر یعقوب مونیکا (یری هان) محل های اقامت جدید آنها خوشایند نیست و او دوست دارد در قلب آمریکا و در فضایی مدرن حضور داشته باشد و همین موضوع باعث ایجاد کشمکش های میان این زوج و ارتباطشان با فرزندان و مادر بزرگ خانواده میشود.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(