چادویک بوزمن، ستاره فیلم پلنگ سیاه در 43 سالگی درگذشت

چادویک بوزمن، ستاره فیلم “پلنگ سیاه” در سن ۴۳ سالگی درگذشت

10 شهریور 1399
۰ 222 بازدید

بوزمن که از سال ۲۰۱۶ درگیر بیماری سرطان بود پس از ۴ سال مبارزه با این بیماری، در سن ۴۳ سالگی در گذشت.

 

بوزمن که در فیلم پلنگ سیاه Black Panther که یک فیلم ابر قهرمانی بود به شهرت رسید، پس از ۴ سال مخفی نگه داشتن این بیماری در منزل محل سکونتش دار فانی را وداع گفت.

چادویک بوزمن، ستاره فیلم پلنگ سیاه در 43 سالگی درگذشت

فیلمBlack Panther تنها یک فیلم نبود یک اتفاق تاریخ ساز بود

فیلم پلنگ سیاه  یک پروژه ۲۰۰ میلیون دلاری بود یک اتفاق تاریخ ساز را در هالیوود رقم زد. برای اولین بار یک فیلم پرهزینه، تمام بازیگران آن را رنگین پوستان تشکیل داده بودند. فیلم در سینماهای کل دنیا بیش از ۱.۳ میلیارد دلار فروخت و نامزد هفت جایزه اسکار ازجمله جایزه بهترین فیلم شد و جوایز اسکار بهترین طراحی لباس، موسیقی و طراحی صحنه را دریافت کرد. “بلک پنتر” اولین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما است که نامزد اسکار بهترین فیلم شده است.

خلاصه ای از زندگی نامه چادویک بوزمن

چادویک بوزمن در ۲۹ نوامبر ۱۹۷۶ در اندرسن، کارولینای جنوبی به دنیا آمد. او بعدها به دانشگاه هاروارد رفت و در ۲۰۰۰ با مدرک لیسانس کارگردانی دانش‌آموخته شد. او سپس در لندن در رشته تئاتر درس خواند و بعد به آمریکا برگشت.اولین نقش تلویزیونی او در ۲۰۰۳ در یکی از اپیزودهای “سحرگاه” بود. او بعد در سریال‌هایی چون “قانون و نظم“، “سی‌اس‌آی: نیویورک” و “ای‌آر” بازی کرد و در ۲۰۰۸ در اولین فیلم سینمایی خود “The Express: The Ernie Davis Story” مقابل دوربین رفت.

 

 

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(