نقد و بررسی سریال DARK انسان رو به تاریکی

نقد و بررسی سریال DARK: انسان رو به تاریکی

12 شهریور 1399
۰ 375 بازدید

سریال دارک dark طی سه فصل۲۶ قسمتی از سال ۲۰۱۷ آغاز و سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. اولین سریال محصول آلمان که به صورت اختصاصی از شبکه Netflix  منتشر شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: دو کودک در یک شهر کوچک در آلمان گم می شوند و چهار خانواده به دنبال یافتنشان هستند. بعد از این اتفاق روابط از هم گسسته و زندگی دوگانه ی اعضای این خانواده ها و همچنین گذشته ی گناه آلود این شهر بر ملا می گردد.

نقد و بررسی سریال DARK انسان رو به تاریکی

چرا همه پیشنهاد می کنن این سریال رو ببینیم؟

اکسپلور اینستاگرام، دایرکت، گروه های واتساپ، تلگرام و سایت های خبری معتبر پر شده از صحنه ها و دیالوگ هایی از  سریال dark اما چرا؟ انگاری هر کسی این سریال رو میبینه میخواد یه جوری معرفیش کنه تا بقیه هم اونو ببینن. اما وقتی نقد و بررسی هارو میخونه به چند تا نکته جالب میرسی که اول از همه مشتاق میشی فصل اول رو خیلی زود دانلود کنی و در اولین فرصت ببینی چون تقریبا ۹۰ درصد افراد با هم اتفاق نظر دارن که فصل اول این سریال حرف های جالبی برای گفتن داره و میتونه ذهنتو تا مدت ها درگیر کنه. اما نکته مهم اینه که توی فصل اول منتظر دیدن یک سریال هیجان انگیز و فراطبیعی هستی که قرار جلوه های ویژه فیلم برداریش زیاد باشه، منظورم فیلم برداری استودیویی هالیوودی هست، اما توی این سریال و به خصوص فصل اول اصلا از این خبرا نیست و دقیقا همون لحظه میفهمی که محتوا فیلم و به ظاهر سادگی اش چقدر هیجان رو بیشتر میکنه چون واقع گرایانه تر دیده میشه. استفاده از عنصر سفر در زمان، فیزیک کوانتوم، جهان موازی و تناسخ به شکلی غیر قابل پیشبینی باعث شده این سریال محبوبیت زیادی پیدا کنه و شاید به همین خاطر باشه که تعداد زیادی از افراد تمایل دارن این فیلم رو یه جوری به شما معرفی کنن تا شما هم اون رو ببینی!

دوست داری سریال دارک رو به صورت رایگان ببینی: دانلود سریال dark فصل ۱

مشکل فصل دوم و سوم

به نظر میاد نویسنده سعی کرده پیچیدگی های فیلم رو ادامه دار کنه و یا حتی حجمش رو بالا ببره اما این موضوع برای بینندگان این سریال اونقدر خوشایند نیست و یا حتی باعث دلزدگی اون ها شده. در فصل سوم وجود جهان اصلی در حقیقت یک نظریه علمی است و نویسندگان از اول فیلمنامه باید داستان رو به این جهت میبردند. چون کارگردان مجبور بود یک جایی سریال رو تموم کنه و اگر به هر شکلی دیگه سریال تموم میشد خیلی خیلی بی معنی و گنگ میشد. فصل سوم این سریال به نظر گنگ تر و سنگین تر از فصل های قبلی هست و شاید علت اینکه یک سری ها نتونستن ادامه این سریال رو ببینن و برای همیشه دفتر اونو ببندن و یا خوششون نیاد همین مورد باشه.

نقد و بررسی سریال DARK انسان رو به تاریکی

فیزیک کوانتوم و سفر در زمان

استفاده از موضوع های فیزیک کوانتوم در فیلم های کریستوفر نولان بیشتر دیده شد و مورد استقبال قرار گرفت. استقبال عموم مردم از این موضوع نشون از این داره که موضوع های پیچیده با ذهن های امروزی همخونی داره و این مواضیع رو یک تخیل نمیشناسه بلکه یک واقعیت پنهان میدونه که هنوز آشکار نشده. کرم چاله و سیاهچاله واقعیت های جهان هستی هستند که دانشمندان به خوبی درک درستی از اون ها ندارن اما نظریه های زیادی از دانشمندان معروفی همچون استیون هاوکینگ در مورد سیاهچاله ها منتشر شده که برای به اثبات رساندن آن ها باید زمان بیشتری را به علم و تکنولوژی داد.

دیالوگ های فلسفی، پیچیدگی های بیش از حد، خارج شدن از علم فیزیک و متصل شدن به تخیل

به نظر میاد نویسنده برای اینکه بتونه بیننده رو جذب کنه، یه سری پیچیدگی ها ی اضافی رو چاشنی ماجرا کرده. اینکه ادامه سریال رو نشه پیش بینی کرد خیلی خوبه اما لازم نیست این همه اتفاقات پیچیده بیوفته که بیننده تمایلی برای دیدن ادامه سریال نداشته باشه. دیالوگ های فلسفی فصل دوم و سوم به نظر مخاطبان خوشایند نیومده و بزرگترین علت اون هم شاید این باشه که مردم از شنیدن شعار های فلسفی خسته شدن.

اگه این سریال رو دوست داشتی این فیلم ها و سریالارو هم ببین(پشنهادی)

A Sound of Thunder

Déjà vu

Edge of Tomorrow

Frequency

Donnie Darko 2001

Rabbit Hole2020

Interstellar 2014

Mr. Robot

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(